ПРИВАТИЗАЦІЯ В ДІЇ. ГОТЕЛЬ «ДНІПРО» ПРОДАНИЙ ЗА 1,11 МЛРД ГРИВЕНЬ

15 липня 2020 року відбувся аукціон з приватизації Готелю «Дніпро» , який було продано за рекордні 1 млрд 111 млн 111 тис. 222 гривні. Ще один рекорд, який зафіксував аукціон за «Дніпро» – початкова ставка. При вартості лоту в 80,9 мільйонів гривень, перша ж ставка сягнула одразу 711 млн. грн. За право власності на готель «Дніпро» змагалось 29 учасників. Переможцем торгів стала українська компанія ТОВ «Смартленд».

Заявка на участь у торгах була подана переможцем через електронний торгівельний майданчик Національна Електронна Біржа. Саме тісне співробітництво з Національною Електронною Біржою, яка забезпечувала Інвестору весь комплекс консультацій та супроводження по торгам, допомогла учаснику отримати заслужену перемогу.

«Скуповувати державне майно за безцінь, значить обкрадати країну і співгромадян» – пояснює свою позицію переможець. «Ми розуміємо, що ця інвестиція окупить себе не через один десяток років, але хочемо зламати український стереотип «після мене хоч потоп» і показати, що бізнес не повинен перейматися тільки миттєвим збагаченням. Готелі Хілтон – це синонім успішності, який підіймає репутацію США у рейтингу країн з високим рівнем сервісу. Таким же синонімом якості і предметом гордості українців ми хочемо зробити і готель «Дніпро».

Відповідність учасника встановленим критеріям – базовий момент для участі в приватизації державного майна. Надання потенційному Учаснику повної інформації щодо особливостей проведення електронного аукціону, допомога в отриманні повної та вичерпної інформації щодо об’єкту приватизації, як наслідок, ефективне планування стратегії участі у торгах – основне завдання маркетплейсу. Приємно співпрацювати в команді, коли потенційній учасник і маркетплейс чують та розуміють один одного. Для цього лоту це було надважливе. Такий підхід до роботи дозволяє маркетплейсу Національна електронна Біржа посідати перше місце серед операторів Прозоро.Продажі  за обсягом проданих активів. Це не перший Топ-актив в рамках малої приватизації, на який компанія знаходить інвестора. Так Національна електронна біржа залучила Інвестора на пакет акцій Київпассервіс, завдяки чому бюджет отримав понад 230 млн. грн.   

Верифікація учасника та аналіз на предмет відповідності нормам законодавства – завдання оператора системи «ProZorro.Продажі»: говорить Євгенія Божко (керуючий партнер Національної Електронної Біржі)  

 «Українські хлопці» перемогли олігархат, таким тезисом ми описуємо фінальний результат аукціону.

Переможець – це не компанія, утворена «вчора»! З 2013 року ТОВ «Смартленд» працює за напрямком нерухомості, має прозору структуру власності та мільйони статутного капіталу. Подана при реєстрації фінансова звітність чітко відображає його як добросовісного платника податків до Державного бюджету.

Прозорий аукціон, прозора політика приватизації – меседжі Зеленського, що він транслює для залучення іноземних інвестицій в країну, про що і свідчить проведений аукціон з приватизації Готелю «Дніпро».

«Завдяки продажу державного пакета акцій на відкритому аукціоні через електронну систему «ProZorro.Продажі» Україна отримала найкращу ціну за своє майно. Всі ці кошти будуть спрямовані до державного бюджету» – написав на своїй сторінці у Facebook президент України Володимир Зеленський.

Як все відбувалося?

Хід аукціону транслювався онлайн, крім того, відбувся ряд експертних панелей за участі Голови Фонду державного майна України Дмитра Сенниченка, засновників платформи Prozorro.Продажі, представників Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України, Міністерства фінансів, Державного управління справами, Transparency International Україна та Американо-Української Ділової Ради (USUBC).

Агентство США з міжнародного розвитку (USAID), з метою забезпечення максимально прозорої приватизації державних активів, на прохання ФДМУ залучило через Програму USAID «Конкурентоспроможна економіка України» Baker McKenzie до юридичного аудиту,  DELTA Ukraine – до технічного аудиту, Cushman & Wakefield  – до підготовки техніко-економічного обґрунтування, а IDeals до розробки віртуальних кімнат даних. Всебічна оцінка об’єкта приватизації дає інвестору реальну картину, на основі чого інвестор пропонує конкурентну ціну, а держава отримує інвестиції.

З цією ж метою, щоб надати об’єктивну інформацію, т.в.о генерального директора ПрАТ «Готель «Дніпро» Еліна Сапожкова до початку торгів провела для учасників аукціону екскурсію готелем, розповіла про борг та недоліки споруди, усунення яких лягає на плечі нового власника.

Перемога демократії чи нахабна «підстава»?

За словами Голови Фонду державного майна України, приватизація Готелю «Дніпро» має на меті також і повернення довіри суспільства до приватизації.

«Прозора приватизація Готелю «Дніпро» довела, що часи закритих процесів минули. Влада реальними діями засвідчує, що вона відкрита до людей та до інвесторів», – заявив Дмитро Сенниченко, Голова Фонду державного майна України.

Але про перемогу демократії і прозорості говорити зарано, стверджують експерти. Спочатку треба подивитися, чи не будуть заважати переможцю торгів оплатити лот і отримати його у своє використання. Навіть найдосконалішу систему можна обійти, якщо твердо вирішив грати нечесно. Якщо завадити новому власникові оплатити готель, переможцем автоматично стає номер другий у списку претендентів на лот.

Тож найближчі дні покажуть, чи так все прозоро, як здається на перший погляд.

Що далі?

За умовами приватизації, новий власник повинен зберегти номерний фонд готелю не менш, ніж на сто номерів і рівень готелю не нижче чотирьох зірок; зарплати персоналу не можуть бути знижені у найближчі півроку, в назві готелю має бути збережене слово Дніпро (Dnipro).

Переможець торгів і новий власник готелю Дніпро – українська компанія Смартленд, яка займається наданням в оренду і експлуатацією власного та орендованого майна. Мета компанії – розвивати економіку та інвестиційну привабливість України, покращувати імідж країни і піднімати її до рівня розвинутих світових держав. У Смартленд впевненні, що готель Дніпро, розташований у туристичному центрі Києва, якнайкраще послужить цій меті. Для розвитку готелю Смартленд планує долучити сильних українських професіоналів та скористатися досвідом естонських колег, результати роботи яких відповідають високим стандартам.

ПРИВАТИЗАЦІЯ В ДІЇ. ГОТЕЛЬ «ДНІПРО» ПРОДАНИЙ ЗА 1,11 МЛРД ГРИВЕНЬ
Догори